:: Kembali Lagi ::

Read more

:: Aku Mencintaimu kerana... ::

'Aku Mencintaimu Kerana Agama Yang Ada Dalam Dirimu....'
by Ustaz Nasir on Saturday, May 7, 2011 at 4:30pm

'Aku mencintaimu kerana agama yang ada dalam dirimu.. jika hilang agamamu, maka hilanglah rasa cintaku padamu...'



Wanita manakah yang tidak mendambakan seorang pejuang Risalah Rasulullah ?



Yang bisa membisukan para musuh Islam dengan kalimah 'Lailaha Illallah Muhammadur Rasulullah'..



Seorang rijaluddin yang sanggup menggadaikan segala-galanya demi menegakkan islam !



Inilah yang dicari..inilah yang dinanti..



'aku mencintaimu kerana agama yang ada dalam dirimu....

jika hilang agamamu,maka hilanglah rasa cintaku padamu...'





بسم الله الرحمن الرحيم



enti...

bukan ana tidak mahu memandang wajah enti,

tapi ana berdoa agar wajah ini menghiasi hari-hari nanti

hari-hari yang pasti..



bukan ana tidak mahu melirik senyuman pada enti,

tapi,ana selalu tersenyum didalam hati

agar senyuman ini 'mahal' di hari cincin disarungkan di jari,



bukan ana tidak mahu bertanyakan khabar pada enti,

tetapi ana sering mendoakan agar suatu hari nanti,

ana tidak perlu bertanyakan dan ana sentiasa merasai.

di hari-hari yang pasti,,



bukan ana tidak mahu bercakap dengan enti,

tapi,ana ingin menghabiskan bicara-bicara ana,

tika mana ana dan enti bukan lagi 'ana' dan 'enti'

di hari-hari yang pasti..



bukan ana tidak mahu berchatting dengan enti,

tapi ana takut jari-jari ini tidak diizinkan lagi untuk membelai rambut enti..

di hari-hari yang pasti..



bukan ana tidak mahu mesej dengan enti,

tapi bimbang Allah menarik kenikmatan ini di hari-hari yang pasti,

tika itu, mungkin Allah menarik nikmat cinta duniawi yang dinikmati waktu ini..



bukan ana tidak ingin memandang wajah enti,

tapi ana bimbang wajah ini tidak akan memberikan senyuman di setiap pagi 

di hari yang pasti,,



bukan ana tidak mahu memandang senyuman enti,

tapi ana bimbang senyuman ini pudar dan layu

di hari-hari yang pasti..



enti yakinlah!

percayalah...



bukan ana tidak ingin mengatakan rindu pada enti,

tetapi rindu tika ini tidak akan membawa ana kepada rindu illahi

kerana ianya bukan hari-hari yang pasti..



bukan ana tidak ingin mengatakan ana mencintai enti..

tapi ana tahu cinta saat ini tidak juga membawa kepada cinta Ana pada illahi..

kerana ianya bukan pada hari-hari yang pasti..



kerana ia bukan di hari-hari yang pasti,

ana tidak mahu agar hati ana dan enti mati.

lalu mematikan hubungan ana atau enti dengan ILLAHI..



enti,

intailah sebentar hari-hari yang pasti..



tika itu,andai ana jatuh,enti menghulurkan tangan untuk memberi ana harapan..

tika ana kesedihan, enti bersedia untuk tersenyum disisi dan menggembirakan..



tika ana keseorangan, entilah teman..

tika ana kelalaian,entilah yang mengingatkan..tika itu..ana dan enti..



bukanlah 'ana dan enti' lagi.

kerana,,



ia adalah hari-hari yang pasti..

berdoalah untuk hari-hari yang pasti,

hari-hari yang pasti bagi mereka yang menyandarkan harapan pada jalan kebenaran..

dan itulah jalan yang telah Islam berikan...



moga kita dipertemukan nanti, dihari-hari yang pasti, seperti yang ALLAHU RABBI telah janji..

bagi mereka yang mana hati-hatinya tidak mati dihari-hari yang tidak pasti..



pasti...! yakinlah.. Allah sangat-sangat penyayang!!



moga kita semua

dibukakan pintu hati..



untuk anta2 dan enti2 sekalian...



"ya Allah, andai aku rindu, biarlah rinduku bersulam taqwa. Andai aku sayang, biarlah sayangku kerana dakwah! 

aminnnnn" 



~ *hanya Allah yang tahu*


"jadikanlah dirimu mawar yang menyeri & menguntum di jalan dakwah & biarkanlah mawar itu terpaksa melukai tangan-tangan untuk merasai harumnya kasih Allah"
Read more

:: TAHU ::

Bukan TIDAK TAHU...tapi BUAT2 tidak tahu..
dan..
saya malas mau TAHU..

saya TAHU kamu tidak TAHU

yang saya TAHU segala2nya...

andai kamu memang TAHU,,

buat2 tidak TAHU ja la yg saya TAHU k..

tkut kamu TAHU yg saya akan buat2 tidak TAHU 

sebenarnya saya TAHU kamu wujud depan saya..

sekian..


Read more

:: mereKa.. ::

salam.. =)

emm,, cuti sgt2 lama..
penghujung cuti pla RAYA..
waaa...msa2 tu la jga mud balik UUM kna ad...
huu

mesti sedih....xmo balik UUM....jauh ba...

emmm,, bla fkir dorg2 yg owez ad d side kiri kanan saya ni.. (hehe..)
ad la jg mud blik UUM kan... xsbar mo jmpa dorg..(padahal baru ja blah dr UUM..)

okeh2...mesti trtanya2..sapa laaaa dorg yg owez ad d kiri n knan saya ni kan..
hehe
rmaii...
jom kta tgk satu2...





=) who is tis?? 
qilah monica..
cehhh,,nama bukan men geng..
haha

merangkap my jantung..^^
sharing is caring..
mesti tu..
wlaupun kdg2 degil gak kami ni to each other..haha
biasa la tu..
sisstaaa...
mY bestiessss... 

nex2??? yahh~ ofkoz la mY Theresa...
comell kan...=) 
yeahh!!!
we lob u mey..
dun wori b epi k..
kmi owez ad tuk mey..


sapa g..??
go on..
haha!!
"name sy..
azhari musthapa~
panggil ayie je.."

hehe
lek bro.. 
ur hair manyak smart owhh..,mana dpt itu color??
kpd sapa2 yg mau color camni,, ble la bt pengOrderAn d talian 7882525..
(pizza hut....~~~)
hehe

ok2...nex3~

aiippss...
haha
ni kura2~
tp kura2 yg terpantas di dunia..ahaha
AMER!!
kedahan boyzzzz~ =)
best ad kwan cam die..
bak kata qilah monica: "fleksible.." haha
haaaa....mnjadi rebutan kot~ 
=D
nyway,, like da way he are..



waaachHHHhhhaaa!!
mY neng~
syg neng ARIF!
hehe
suka duka d kgsi bersama..=)


emmm,,sapa pas ni???


yah!!! mY getzzzzz!!
WIFI antra kami sgt kuat!
hahaha
miz u lorrr... 
hehe..
owez dpt anugerah ne..haha
oupsss...sori kak yuli,, hehehhee
biarlah rhsia antra kita berdua yah!
=)


p/s: hehe..stop jap ea.. ad lg ni..dun wori... anda2 akan ditambah gak dlm gallery ni..=)







Read more

:: Saya minta... ::

1

2

3



tetttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!



loading......

*****************************************
sebenarnya,, 


hati kecil ini ingin berkata...


"saya minta MAAF,, kerana terpaksa memBENCI dirimu!!!"

" ANDA"..

berubahlah...

tiada salahnya "ANDA" berubah..

perubahan "ANDA" untuk kebaikan diri "ANDA" sendiri 

dan 

yang paling PENTING 

untuk kebaikan orang LAIN...





Read more

:: LIEQ KEELYNG ::

wachaaaaaaaa!!! hahahaha epi gilak2 hari ni!!! KENAPAAAA??? hehhe...
jom men teka2 lagi..haha

macam knal title post ni kan...hehehe 


waahahha.. kenal??? my GETEKzzz... 

yeahh!!! dapat baju FROGIEY........

comelllllll!!!!!!

likeeeeee!!!

sukaaaaaaa....

hehehe

nyway,, tQ so much kak.YULI..

>^^<V




comelkan baju ni...

macam org yg bagi ni...
ouchhh.. 3step~

hahaha

lalalallala~



Read more
Powered by Blogger.

Everything in Life

Followers

 

Shyazma Design by Insight © 2009